torsdag 2 december 2010

Åter från seriebutiken...

Gårdagens och dagens skörd. Jag hade fullt upp med att lösa korsord i går, så det fanns inte riktigt tid att lägga upp den dagens inköp då.




Segars "Popeye" är en sådan klassiker att man måste ha den, helt enkelt. Disney Studios' "Design" visar mycket av det förberedande arbetet inför filmerna, skapandet av figurerna och den värld de ska bebo – s k "concept art". "Witchblade" skulle jag normalt inte köpa, men den var extra billig och skriven av Ron Marz, som gjort OK saker förut – tyvärr var teckningarna inget vidare, tyckte jag, de var snarast ett inte helt lyckat försök att måla med datorfärgläggning. Ambrose Briece, slutligen, är förstås en briljant sarkastisk klassiker, och Gahan Wilson är även han en storhet, så den går också in i referensbiblioteket när jag hunnit läsa den.

Marvels oversized hardcovers är relativt billiga för vad man får; de brukar samla flera softcoversamlingar och inte vara dyrare än vad de samlingarna kostat om man köpt dem separat. På så vis är de en välkommen paus från Marvels sjukt höga priser på sina nyare samlingar. Enda anledningen till att jag köpte en stor mängd Marvel-samlingar nu var att min seriebutik rabatterade för att den fyllde år – och hade extra stor rabatt på Marvlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar